Getostform med örtolja

Värmde 125 gram getost honung efter tycke och smak samt 1 dl creme fraiche.
Vispade hela tiden och när allt smält ihop hällde jag upp smeten i fyra formar.
Personligen använde jag mina mässingsformar som jag är så förtjust i.
Sedan fick det stå och stelna i ett par timmar. (Sätt in dem i frysen de sista 15 min så blir formen bättre)

På förrätts tallrikarna lade jag sedan upp skivade tomater, skivad rödlök, getost timbalen och över allt ringlade jag en örtolja gjord på:
0,5 dl olja
0,25 dl olivolja
(dessa hettas upp till ca 50 grader)
Lägg i en matberedare:
0,5 dl blandade gröna kryddor
1 msk vinäger (personligen använder jag ex. fikon- eller plommonvinäger)
salt och peppar
Starta mixern och häll sakta i den varma oljan.
Mixa tills allt är väl blandat.
Ringla över förrätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0