Snabbmat....

Vad är snabbmat?

Tja.... sjäv tänker jag på mat som går snabbt men.... asocierar till hamburgare och pizza...

Mina hamburgare = nötfärs, salt och vitpeppar.
Men igår friterade jag faktiskt färskpotatis i min fiskpanering (se föregående inlägg) resultatet blev kanon... :)

Dessa hamburgare ska serveras men mycket, ja mycket... gott tillbehör.




Likande middag kan du alltid få på Hard Rock Café. Fråga bara min son! Han var grymt imponerad, inte bara av inredningen utan även av maten.
Sällan ser man en 14 åring som inte orkar äta upp sin hamburgertallrik! ;)



Pizza då??

Min första pizza kom från den nedlagda porrklubben i Mora (ja ni läste rätt)

Det var ett årsmöte i kyrkans ungdom i byn där jag bodde och vi beställde pizzor. De kom levererade i skogaholms plastlådor. Inslagna i aluminiumfolie ochvar ca 30 gånger 30 centimeter.
Ack så goda.... :)

Många år senare efter en lång arbetsdag i skogen skulle vi beställa pizza från denna restaurang men den var stängd. Åkte då till gågatan i Mora där jag visste att det fanns en pizzeria. Beställde en Quatro och en Calzone.
-Calzone.... det är en sådan där inbakad va???
Redan då borde jag ha fattat misstankar men vi väntade på våra pizzor, tog kartongerna och åkte hem till mina föräldrars hus.

Den synen när jag öppnade min kartong borde ha filmats!!!
Där låg min Calzone... ihoprullad som en rulltårta!!!!



Idag var vi på inköpsrunda till trädgården.

Efter några timmar och på väg hemåt stannade vi på Lasse Flinkmans Café i Sireköpinge.
Inmundigade en av deras fantastiskt goda smörgåsar och en kopp kaffe till samt en god pratstund med ägaren själv som berättade om sin flytt från Stockholm och "La dolce Vita" i Skåne.
Tack Lasse :)

Mackorna var enkla men ack så läckra.
Grovt fäskt bröd med salami, brie. grönsaker och en topping av rödlök och hackade oliver.

DET var snabbmat det! :)

Till slut vill jag Tacka Susanne för att hon gillar min blogg. :) Jag uppskattar verkligen det!!
Länk:
http://www.cafemumma.se/
.... för tänk vad mycket gott vi ätit där. :)

Helge

Jag läser alltid din blogg och älskar din mat!



Mvh Helge